Ellemiek in Toronto

Spanje

Vrijdag ben ik terug gekomen uit spanje, en nu ben ik alweer op weg naar schiphol. Vandaag vlieg ik naar hamburg en dan later deze week door naar Helsinki. Mijn eerste ervaring met spanje is madrid. Madrid is een gekke stad. De plek waar ik moest werken was aan de buitenkant van de stad, maar de mensen die ik een training moest geven hebben mij mee genomen naar de stad. Ik moet zeggen, ik zou hier nooit op vakantie gaan. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar alle rare mensen die hier rondlopen en alle manieren waarop ze proberen om aan geld te komen. Twee dagen was voor mij lang genoeg. Van de trein reis van Madrid naar Valencia heb ik echt genoten. Met 300km per uur door het spaanse landschap. Het duurt wat langer dan vliegen, maar je krijgt wel veel meer te zien. En het is ook meer ontspannen. Ik had me voorgenomen om in Valencia de metro te pakken, maar na de gekte van Madrid leek mij een taxi een beter plan. Die heeft me naar mijn hotel gebracht. Eenmaal daar aangekomen heb ik het zwembad op het dak van het hotel uitgeprobeerd. Echt heel speciaal om de zon vanuit daar onder te zien gaan. Daarna ik het hotel restaurant wat gaan eten. Het duurde heel lang voor ik wat te eten kreeg. Maar na de maaltijd wel een leuk gesprek gehad met twee field engineers voor een bedrijf in bakkerij ovens en zo. Een kwam uit de UK en de andere uit de VS. Hun vlucht was gecancelled en dus bleven ze een dag langer in Valencia. Het was erg leuk om te praten met mensen die ongeveer hetzelfde werk doen. De ene deed dit nu voor 5 jaar en is de wereld al bijna 3 keer rond geweest. Hij had er geloof ik bijna genoeg van en wou zich gaan settlen. Ik heb van meer mensen gehoord dat je dit gereis meestal na een jaar of 5 wel zat bent. Ik doe het pas 2 jaar, dus volgens de statistieken ben ik nog niet halverwege. Valencia zelf is gemoedelijker dan Madrid en ook minder warm. Het ligt aan de kust. Maar in tegenstelling tot Madrid ging mijn werk in Valencia echt rampzalig en in Madrid waren ze ontzettend blij. Al met al was dit niet de beste ervaring en ben ik met een vervelende nasmaak terug gekomen uit Spanje. Hopelijk gaat het deze week allemaal wat beter.

Reacties

Reacties

Mehdi

Moei verhaal! Misschien je ben niet gelukkich met Madrid en alleen je heb slecht dingen gezien?

Hannah

De eerste paragraph vond ik grappig omdat jij zo honest bent. Ik ben blij dat je geode praaten had met de mensen de doet hetzelfde werk zolas jij :)

Elly

Dag Ellemiek,

Wat maak jij allemaal mee, zeg!

Vol goede moed stoer naar het volgende avontuur...!!

Lieve groet,

Elly

An Kemp

Dank voor je verslag
Ja zo gaat dat: goed, beter best.Beter dan best gaat niet.
Beter dan minder goed, gaat beter beter.Logisch??????
Hou de moed er in en:Keep smilng ! An

Epi Hanssen

Vervelende ervaring.Een pakje naar boven! En met goede moed naar Helssinki,dat wens ik je van harte !Wat een lange treinreis !Good luck,Epi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!