Ellemiek in Toronto

Wereld reis nummer twee

Aanstaande maandag begint mijn volgende serie met reizen. Eerst ga ik naar Moskou. Ik ben hier al een keer eerder geweest, in 2010. Ik zal deze keer niet zoveel tijd hebben om de stad te bekijken, maar ik weet zeker dat ik wel wat avonturen zal gaan beleven. Daarna ga ik nog een paar dagen naar het "einde van Duitsland" , Kiel. Ook hier kom ik niet voor het eerst maar voor de derde keer alweer. Maar het blijft een leuke stad. Waarom noem ik die het einde van Duitsland? Als je het op de kaart bekijkt zit je echt in het puntje van het land. Er vertrekken allerlei veerboten vanuit de haven. En de spoorlijn houdt daar op. De treinen rijden op de boten en gaan vanuit daar naar Scandinavië en Rusland. En daarna mag ik weer naar een van mijn favoriete steden: Seoul. Ik hoop jullie de grote verschillen te kunnen laten zien tussen Moskou en Seoul. Het zijn allebei ongelooflijke steden. En dan na een korte stopover in Nederland ga ik Kerstmis vieren bij mijn man, in Toronto. En misschien daarna nog naar Mineapolis en naar Raleigh. Maar dat weet ik pas over twee weken. Dit zijn allemaal plaatsen waar ik in de afgelopen 2.5 jaar al een keer geweest ben. Maar ik verwacht dat ik overal nieuwe dingen ga zien en ontdekken.

Reacties

Reacties

Mehdi

Denk je wel voor schriven :)

Elly

Dag Ellemiek,
Ik ga opa Sjaak vertellen dat je weer een periode van veel reizen tegemoet gaat. Hij heeft respect voor je mondiale kennis en durf! Interessant dat je ons de grote verschillen gaat proberen te laten zien tussen Seoul en Moskou. Dankjewel!

Marieke

Ha Ellemiek,

Gezellig dat je weer gaat schrijven. Benieuwd naar je nieuwe avonturen.

Epi

Ik wens je een heel goede reis en succes met het werk dat je te doen hebt.Een mooie Kerstperiode daarna !!

Epi

Leuk Ellemiek dat we weer verhalen krijgen !Zo reizen we met je mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!