Ellemiek in Toronto

Speciale vakantie in Toronto

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een verhaal geschreven heb. Wat is er ondertussen gebeurt: Na Polen ben ik nog naar Berlijn geweest, en daarna nog naar een klein plaatje in de buurt van Keulen. 5 July ben ik weer de grote plas overgestoken naar Toronto. Even drie weken geen werk en samen met Mehdi tijd doorbrengen. Niet dat ik niks te doen had :-). We zijn de eerste 1.5 week bezig geweest met het voorbereiden van ons huwelijk. Inkopen doen voor de receptie, een lokatie zoeken voor het maken van foto's en het belangrijkste: een mooi pak voor Mehdi zoeken en kopen. Op deze zoektocht hebben we verschillende nieuwe plekken en winkels in Toronto ontdekt. Ook hebben we wat ontdekkingstochten gelopen in stukken waarvan ik dacht dat ik die al kende. Maar met deze tochten zijn we allerlei verborgen tuinen en parken tegen gekomen. Het was ontzettend mooi weer, soms zelfs te warm en zonnig. Dan waren we blij dat we naar een Mall met airconditioning konden gaan. Tijdens deze eerste week heb ik ook een aantal workshops gevolg over het starten van een eigen bedrijf in Canada. Dit behoort op dit moment tot een van de mogelijkheden in de toekomst, dus ik ben me maar een beetje aan het voorbereiden. Deze workshops waren erg interessant en ik heb veel dingen geleerd die ik nog niet wist. Na 1.5 week zijn Jaap jan, Maarten Pieter en Rianne naar toronto gekomen, en twee dagen later papa en mama ook, en Hannah is gekomen vanuit Amerika. Ze zijn gekomen voor het huwelijk en ook om een beetje vakantie te houden. Het was erg leuk en speciaal om mijn broers en schoonzusje Toronto een beetje te laten zien. Papa en mama hadden mijn trouwjurk megenomen vanuit Nederland, in een aparte koffer. Hun eigen koffers kwamen als eerste uit het vliegtuig, maar de koffer met mijn jurk kwam maar niet. Mama was al bang dat er iets mee gebeurt was, maar uiteindelijk kwam hij toch, als de laatste koffer. Mehdi en ik hadden iedereen gevraagd om kaas mee te brengen uit Nederland. Deze kaas was voor de receptie. Kaas is heel duur in Toronto, en we wouden de gasten graag wat Nederlandse kaas laten proeven. Onze bruiloft was op woemsdag 18 juli in het stadhuis van Toronto. 's Morgens is Mehdi met de mannen bij Tim Hortons gaan ontbijten en de bloemen gaan halen, en ik ben met de vrouwen met gaan voorbereiden en gaan aankleden. Nadat de mannen met de bloemen naar het appartement zijn gekomen, hebben we gewacht tot Luke en Jan met de auto zouden komen om Mehdi en mij naar het stadhuis te brengen. De rest is daar naar toe gelopen. Op het dak van het stadhuis hebben we foto's gemaakt en daarna zijn we naar de trouwzaal gegaan. Het was echt heel mooi en heel speciaal dat er zoveel mensen waren. Na de huwelijkssluiting hadden we een kleine receptie op het universiteits terrein. Hierbij als snacks natuurlijk de kaas, en ook stroopwafels en nog een heleboel andere dingen. Het was klein,maar erg gezellig. De dagen daarna hebben we nog meer vakantie gehouden. Voor de bruiloft waren we al naar de Toronto islands geweest en in het meer gaan zwemmen, en daarna hebben we nog verschillende wandelingen gemaakt en Toronto ontdekt.

Reacties

Reacties

Mehdi

Mooie verhaaal schaat :) danke je well voor die, we kan altijd lees en herener.

Elly

Lieve Ellemiek en Mehdi,

Ja, hééél speciale vakantie !

Hééééél hartelijk gefeliciteerd met deze betekenisvolle stap! Ik hoop dat jullie komend jaar jullie liefde ook voor God fundament van huwelijkse zegen mogen geven.
Prachtige foto!

Groetjes,

Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!