Ellemiek in Toronto

Zomer in Europa

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik in Kiel en Helsinki was. Dit word een lang verhaal.

Kiel is een erg mooie plaats aan het water. Vanuit daar vertrekken verschillende veerboten naar Scandinavië. Ik was er al een keer eerder geweest, en dus wist ik ongeveer wat me te wachten stond. Ik moest deze keer met de auto van Hamburg rijden, een uurtje rijden. Bij het hotel aangekomen vonden ze dat ik de auto best in de parkeer garage van het hotel kon zetten want hij was klein genoeg. Ik vroeg me af waarom ze dat klein genoeg erbij zeiden, maar toen ik de parkeer garage ingereden was werd dat me snel duidelijk. De meeste auto's zouden veel te groot zijn om daar te manouvreren. Mijn hotel was groter dan de parkeer plek. En ik moest na twee dagen daar 's morgens vroeg zonder hulp, achteruit weer uit zien te komen. Het is me gelukt, zonder deuken en andere problemen. Maar het was niet makkelijk. Doe mij voortaan maar een amerikaanse maat parkeerplaats. Daar has dit autootje 2 keer in gepast

Laughing
.

Ik ben weer terug geredn naar Hamburg en vanuit hamburg naar Helsinki gevlogen. Ook dit is al een heel bekende plaats. Ik was in dit ziekenhuis al eerder geweest, vorig jaar Januari geloof ik. Ik herkende het nu bijna niet meer terug zonder alle sneeuw. Het was er lekker weer, maar ik was blij dat ik mijn jas bij me had. het was daar een stuk kouder dan in Spanje. Het andere opvallende aan Helsinki was hoe lang het daar licht blijft. Om 11 uur 's avonds was het nog steeds licht, en om 3 uur 's morgens was het alweer licht. En ik weet niet of het daartussen eigenlijk wel eens helemaal donker geweest is.

Het ziekenhuis in Helsinki had ik dus al eerder bezocht, maar die keer waren ze eigenlijk niet helemaal tevreden met de software. Ze hadden teweinig licenties en konden niet alles wat ze graag wilden doen. Deze keer had sales beter met ze gepraat, en tegen de tijd dat ik daar wegging waren ze al met 3 mensen tegelijk met de software aan het werken.

De reden dat ik weet dat het in Helsinki om 3 uur 's morgens al licht is in Juni, is dat ik op zaterdag morgen om 6 uur 's morgens alweer terug vloog naar amsterdam. Op mijn reservering stond 6 uur 's avonds, maar ik was het even gaan checken. Bleek dus 6 uur 's morgens te zijn. Nou ja, had ik in ieder geval nog iets aan mijn zaterdag. En had ik ook nog tijd om de eerste voetbal wedstrijd van Nederland te zien bij het EK.

Op die zondag morgen ben ik mijn collega uit de VS op schiphol gaan ophalen. Hij is een week in Nederland geweest voor training. En omdat ze mij zo goed ontvangen hebben vond ik dat ik dat zeker terug moest doen. Ik heb hem op schiphol opgehaald en naar zijn Bed en Breakfast in Leiden gebracht. Daarna ben ik om 3 uur 's middags terug gegaan naar leiden en heb hem wat dingen van leiden laten zien. En 's avonds zijn we bij de manager van Marketing en Sales gaan eten. De rest van de week heeft hij training gehad van voornamelijk mijn collega. Iemand heeft hem meegenomen naar Amsterdam, Ik en een andere collega zijn met hem de wedstrijd Nederland-Duitsland gaan kijken in Den Haag en hij heeft nog een rondvaart tocht in Ledien gemaakt, in de regen. Hij had geen jas bij zich, of truien, want hij dacht dat het in Nederland zomer was. Gelukkig heeft iemand van kantoor hem een jas en een paraplu geleend en die had hij hard nodig.Op vrijdag is hij naar Moldavie gevlogen. Daar komt hij vandaan en hij is daar zijn familie gaan bezoeken en een beetje vakantie aan het houden.

Ik zelf zit op dit moment in Polen. Vanochtend stond ik nog in de regen op de tram te wachten, nu zit ik met twintig graden in Poznan. Op dit moment zijn Ierland en Italie hier tegen elkaar aan het voetballen. Mijn hotel ligt redelijk uit het centrum aan het Malta meer, maar ik hoor af en toe gejuig en muziek. Geen idee wat de stand is. Het is de eerrste keer dat ik in Polen ben. Tot nu toe valt het me heel erg mee, maar ik denk dat het EK daar ook mee te maken heeft. Morgen komt een nieuw avontuur: met de trein naar Warschau. Ik heb al bergrepen dat dat niet zo makkelijk is als in Nederland met de trein gaan, dus we zullen zien. Maar gelukkig gaan de mensen die ik morgen moet trainen me 's avonds helpen om een kaartje te kopen en hopelijk ook om in de juiste trein in te stappen. Wat me nog een beetje tegenvalt is de geringe gastvrijheid. Tot nu toe word ik hier in het hotel en restaurant nog behandeld met een houding van wat doe je hier. Meestal is dat toch anders in hotels en restaurants. Ik wil hier ook zeker niet mee zeggen dat alle polen zo zijn, maar hier in poznan, in dit hotel, valt het erg op.

Zomer in Europa.

In het kort: In het zuiden heet en droog, in Nederland veel regen, in het noorden prima uit te houden en in het oosten warm en droog, maar nog wel te doen. Niks vreemds dus

Laughing
.

Reacties

Reacties

Elly

Dag Ellemiek,

Leuk om te lezen! Dankjewel!

Succes met je treinavontuur naar Warschau morgen!

We denken aan je!

Groetjes,

Elly

Mehdi

Hoi Ellemiek,

Ik denk aan je ook :)

An Kemp

Leuk om weer even mee te reizen
Succes en tot gauw An

patricia

ha ellemiek
en zomer nu in het zuiden de zon schijnt!!!
susses met treinen kan toch niet veel zijn als met de ns ??valt het altijd mee he!!
groetjes patricia

Epi

Fijn weer wat van je avonturen te horen !
Hoop dat je in Warschau aan bent gekomen.
Ik heb jaren geleden de ervaring opgedaan van zeer
gastvrije Polen.Hoop niet dat ze veranderd zijn.
Groetjes Epi

cora

Hoi Ellemiek, voor mij heeft de wereld even stil gestaan, maar jij gaat maar door met het doorkruisen van diezelfde wereld. Ik ben weer helemaal bij gelezen. Wat moet dat een belevenis zijn al die verschillende culturen. Ook als het voor je gevoel niet zo goed verloopt is dat toch weer een ervaring waar je je les uit kan trekken, toch !? Hoe lang blijf je in Polen ? Ben je op onze vakantie Mariapoli of ben je dan weer in Toronto ? Hoop tot gauw. Hartelijke groet, cora.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!