Ellemiek in Toronto

Aangekomen, nu mijn koffer nog.......

Hoi allemaal

Vanochtend was ik om 8:15 op schiphol en papa en mama waren daar om me uit te zwaaien. Na mijn koffer afgegeven te hebben en wat gerommel om al mijn hand bagage in 2 tassen te krijgen, ben ik door de beveiliging heen gegaan en papa en mama weer naar huis. Tot zover ging alles goed. Het boardenbegon ook op tijd en toen begon het avontuur. We zijn met 35 minuten vertraging vanaf schiphol vertrokken omdat ze maar 2 in plaats van 3 start banen konden gebruiken. Mijn overstap in london heathrow was orgineel 1 uur en 15 minuten, en je hebt minsen 45 minuten nodig. We kwamen met een vertraging van 35 minuten aan in London. Er waren meer mensen die korte overstap tijden hadden, dus vanaf dat moment alles rennen wat ik maar kon rennen, door de fast track lane van security, nog meer rennen, rol trappen op en af met mijn handbagage. Toen moest ik ongeveer 4 minuten wachten op een trein om me binnen de terminal naar een ander stuk te brengen. Na nog meer rennen, kwam ik uiteindelijk met nog 3 minuten voordat ze de gate zouden sluiten aan bij de gate, als laatste natuurlijk. Die vlucht had ik dus net gehaald. Al moesten we ook daar weer wachten omdat de landingsbanen bezet waren. Ik had nog gevraagd of mijn koffer die korte overstap tijd wel zou halen, en in london zeiden ze dat dat waarschijnlijk wel het geval zou zijn. Bij aankomst in Canada eerst langs de douane, daarna langs immigration, omdat ik relaftief lang in canada blijf en ze al mijn gegevens moesten checken. Dit kostte ongeveer een uur. Toen mijn tas gaan halen, en die was er dus niet. Daar weer formuliertjes invullen, dan langs customs zodat british airways mijn tas kan doorsturen. En toen kon ik eindelijk, 1.5 uur nadat ik was aangekomen, doorlopen naar buiten. Jan en Annette stonden op mij te wachten en hebben me naar mijn verblijf plaats gebracht. Het avontuur was nog niet over.... Ik moest de sleutel bij de buren halen, dat ging goed. En toen bij het huis aangekomen blijk dat de hordeur voor de voordeur zat en die zat dicht met een haakje, aan de binnekant. Daar kon ik dus niet naar binnen. Achterom geprobeerd, maar daar paste de sleutel niet op. Dus uiteindelijk hebben we met een brijnaald die annette bij zich had het haakje door de hor van de deur kunnen halen en kon ik toch naar binnen. Nu zit ik in mijn kelder appartement dit verhaal te typen. Ik ben nu aardig moe, maar zal moeten wachten to british airways mijn tas komt brengen. Als het goed is komt die vanavond om 19:00 uur aan, en dan komen ze hem vanavond nog brengen.

Groten aan iedereen in Nederland.

Ellemiek

Reacties

Reacties

patricia

he ellemiek

tja wat een storie!! succes met alles en een leieve groet uit het zonnige veldhoven

Cora

Tsjonge, dat je nog puf had om een verhaal te schrijven. Maar ja, zo schrijf je het ook wel weer van je af. Ik hoop dat je het weekend hebt om even bij te komen.
Groetjes uit Den Haag

Elly

Lieve Ellemiek,

Hopelijk heeft British Airways haar servicevriendelijke bekendheid eer aan gedaan en je tas intussen gebracht....??? Fijn dat tussen al die avonturen door Jan en Annette er waren! Mocht je de gelegenheid hebben een leuke foto van jou en Mehdi met hen te maken en te mailen, graag! Zal opa Sjaak heel leuk vinden! Heb je Mehdi al ontmoet op Canadese bodem?

Veel lieve groeten en toi, toi, toi vanuit Utrecht, ook van Miriam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!