Ellemiek in Toronto

Nederlandse week

Ik heb al een paar dagen niks meer geschreven. Dat komt omdat het de afgelopen tijd best wel druk was. Wat heb ik allemaal gedaan?

Ten eerste heb ik een fiets gekocht. Een tweedehands fiets. Het is hier een beetje heuvelachtig, maar lang niet zo erg als in limburg. Dus dan moet je laten zien dat je Nederlands bent en gaan fietsen. Er zijn veel mensen hier die fietsen, meeste met een helm. Die zijn niet verplicht, maar worden wel veel gedragen. Maar wat je bijvoorbeeld nergens kan kopen zijn fiets lampjes. Ik heb al een halve week een hoop winkels afgezocht naar die dingen, maar blijkbaar hebben ze hier meer aan een helm dan aan lampjes.

Het tweede Nederlandse dat ik gedaan heb is dat ik en Mehdi met de Nederlandse gemeenschap zijn gaan picknicken. Het was maar een kleine groep deze keer, maar het was wel leuk om andere nederlanders te leren kennen. Dit was zondag. Mehdi's nederlands gaat hierdoor ook aardig vooruit. En ook de paar keer dat hij mij heeft helpen babysitten doen zijn nederlands goed. Deze nederlandse groep organiseerd ieder jaar verschillende activiteiten, waaronder koninginnedag, pasen en een sinterklaas feest. Ik hoop dat ik emily mee kan nemen naar dit sinterklaas feest.

Zaterdag ben ik eerst naar een symposium geweest naar aanleiding van het 50 jarig bestaan van de opleiding Industrial Engineering bij de Universiteit van Toronto. Het was erg interessant om dit te horen. Daarna zijn Mehdi en ik naar downtown Toronto gegaan. We zijn langs het waterfront gelopen. Er staan daar allemaal kraampjes die boottochten en andere excursies aanbieden. Ook de stalletjes met worst en fastfood zijn niet te missen. Die staan op bijna elke hoek van de straat. Daarnaast heb ik een zwembad redelijk in de buurt gevonden. Hier ben ik vanochtend gaan zwemmen. Het merendeel van de mensen die daar aan het zwemmen waren zijn van aziatische oorsprong. Een heel groot deel van de bevolking hier heeft deze oorsprong. Het is ook verbazing wekkend hoe weinig mensen eigenlijk goed engels praten.

Eind November mag ik een week naar een belangrijk congres in Chicago. Ik heb hier al veel over gehoord, maar ben er nog nooit geweest. Ik ben eigenlijk nog nooit naar zo'n congres geweest dus dat zal best een beetje spannend worden. Maar natuurlijk ook een hele nieuwe en waarschijnlijk leerzame ervaring. Dit is natuurlijk nog een heel eind weg.

Reacties

Reacties

Lianne

Lieve Ellemiek,

ik lees je verhalen steeds met heel veel belangstelling en geniet er erg van! Ik vind het maar moeilijk voor te stellen dat je zo ver weg bent en in zó een andere wereld...
Mijn ervaring vanuit twee jaar Zuid Amerika: het kostte mij een half jaar om me thuis te voelen en me helemaal erin te kunnen gooien. Ik hoop dat het jou eerder lukt!

Lieve groeten, ook aan Mehdi.

Boud

Hey Ellemiek,

Ik zie dat je een beetje gesettled bent daarzo :)... Maar die "chipmunk" heb ik wel even naar moeten zoeken op t plaatje :)... De volgende keer wil ik dat hij op je schouder zit hoor, dan zie ik hem tenminste ;) en volgens mij zou je dat zelf ook niet vervelend vinden.

Maar de foto's zijn erg leuk geworden moet ik zeggen. Ow ja... Wat ik me afvroeg naar aanleiding van die foto's: In Canada is het toch altijd koud? Hoe kan dit? Je ziet altijd mooie plaatjes met sneeuw enzo, maar dat het er ook lekker korte broekenweer kan zijn is niet eerlijk... Je mag niet alleen genieten van 3 maanden op een ander werelddeel, je krijgt er ook nog eens prachtweer bij! Ik zou zeggen: geniet ervan, ondertussen wacht ik wel op je volgende berichtje...

groet,
Boudewijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!