Ellemiek in Toronto

Eerste maand

Vandaag is het 16 oktober, en heb ik mijn eerste maand in Canada er dus opzitten. Het is me heel erg meegevallen. Toronto heeft zijn eigenaardigheden, maar dat heeft denk ik elke stad/land. Ik zeg hier land omdat de oppervlakte van Toronto, de stad, zo'n 630 km^2 is, en het bewoonde gebied dat bij Toronto hoort bedraagt zo'n 1749 km^2 . Even voor de vergelijking, de stad Amsterdam is ongeveer 219 km^2, en Rotterdam 319 km^2.

Vandaag hebben Mehdi en ik een bezoekje gebracht aan de World's biggest book store. Als je van boeken houd is dit echt leuk om naar toe te gaan. Je kunt in deze winkel verdwalen. En ik denk dat er meer boeken zijn dan in de gemiddelde bibliotheek.

Ik wil nog even terug komen op mijn vorige verhaal. Ik heb het hier gehad of de moderene techniek die gebruikt wordt om wissel van de streetcars om te zetten. Het word nog beter: gister zag ik een streetcardie over een wissel moest, en daar kwam eerst een mannetje uit met een bezem en daarna het mannetje met de koevoet. De eerste veegde eerst alle blaadjes en rotzooi uit de wissel en de tweede zetten toen de wissel om. Gelukkig gaan de meeste streetcars alleen maar rechtdoor, maar als de streetcar voor je de wissel heeft omgezet, moet je alsnog de wissel weer terug omzetten. Ik snap ook wel dat als dit allemaal geautomatiseerd moet worden dit miljoenen dollars kost, en ze dit systeem dus mooi zo laten.

Aanstaande vrijdag komt mama hier op bezoek en woensdag de 26st komt papa vanuit Amerika twee dagen langs. Ik hoop dat het tegen die tijd niet veel kouder is dan nu, want in tegenstelling tot vorige week is het hier nu 10 graden. Vorige week was het nog warm en zonnig, zoals de foto's laten zien. Nu is het hier echt herfst,: regen, wind, koud, blaadjes overal, en eekhoorns.

Reacties

Reacties

cora

Hoi Ellemiek,
Ook hier was het afgelopen week lekker zonnig weer. Vandaag nog een dagje zon en dan weer veel regen is de voorspelling. Net in de herfstvakantie helaas. Toch zou ik de jaargetijden niet willen inruilen voor een ander klimaat. De herfstkleuren zijn toch ook fantastisch mooi !

Elly

Dag Ellemiek en Mehdi,

Miriam heeft wel zin in die "Biggest bookstore" Bij Wikipedia staat dat ze een lengte van twintig kilometer vol boekschappen hebben!

Wat leuk dat Ria en Harry een aantal dagen naar jullie toe komen! Hele mooie dagen gewenst samen!

Groetjes,

Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!