Ellemiek in Toronto

Niagara watervallen

Op zondag ben ik met mama naar de Niagara watervallen gegaan. 's Morgens vroeg eerst met bus en de streetcar naar het grote busstation en daarna met een greyhound bus naar de Niagara watervallen. Dit kost ongeveer 1.5 uur. Vanaf de bushalte in Niagara falls was het nog ongeveer 3 km lopen naar de watervallen. Wij hebben lekker rustig langs de Niagara rivier gewandeld.

De Niagara rivier is de grens tussen canada en de USA. Stroomafwaarts van de watervallen ligt de rivier in een diepe kloof, met steile wanden. En stroomt erg hard. Stroomopwaarts lopend vanaf de bus terminal kom je eerst Rainbow Bridge tegen. Via deze brug kun je de grens oversteken en heel veel auto's en voetgangers maken hier gebruik van. Over de niagara rivier zijn in de loop der jaren velen bruggen gebouwd. Maar de meeste zijn weggeslagen door ijs. Er staan ook overal monumenten en bordjes als herinnering aan deze bruggen. Als je wilt weten waarom deze brug Rainbow Bridge heet moet je de foto's even bekijken.

Daarna kom je de eerst waterval tegen. Deze lijkt vrij groot, maar is klein in vergelijking met de andere waterval. Bij deze waterval is het vertrek punt van de Maiden of the Mist boten. Hier gaan heel veel mensen met blauwe poncho's mee met de boot om dicht bij de grote waterval te komen. Vanaf boven lijken het net smurfen en lemmings. Zowel aan de Canadese als aan de Amerikaanse zijde vertrekken deze boten. Een andere attractie is in de grotten achter de watervallen te bezoeken. Deze mensen hebben allemaal gele poncho's.

Van de kleine waterval zijn we door gelopen naar de grote. Deze is echt groot en laat goed zien hoeveel water er door de rivier stroomt. De video die ik geupload heb is van deze waterval.

Het was een hele mooie dag, maar tussen de kleine en grote waterval begon het opeens te regenen. Dit was geen regen, maar mist en water van de grote waterval. Als de wind op een bepaalde manier staat waait dit over de weg.

De grote watervallen zijn echt indrukwekkend. Woorden en foto's kunnen het niet beschrijven, dus daarom maar het filmpje. Maar zelfs dat laat niet alles zien. Ik hoop dat jullie door de foto's toch een beetje met mij en mama mee kunnen reizen naar de Niagara watervallen.

Mehdi

Waar was Mehdi?!

Elly

Dag Ria en Ellemiek,

Wat een indrukwekkende mooie fotoserie en video! Wat een natuurkracht!

Nog goede dagen gewenst, groeten ook aan Harry en Mehdi.

Elly

Boudewijn

Hey Ellemiek,

Echt supergaaf! Leuk om te zien dat je moeder ook gekomen is. Het lijkt me echt SUPERGAAF om daar een keertje te zijn bij de Niagara watervallen!

Wat ik me nog afvroeg... Ze zeggen toch dat aan het einde van de regenboog een pot met goud staat? Die zul je daar dan wel hebben gevonden, of niet

Maar ook zonder dat goud lijkt me dit echt ontzettend gaaf om te zien. Op de foto's en video ziet het er al prachtig uit, dan moet het in het echt wel ongelofelijk zijn!

groet,
Boudewijn

Jacqueline

Imposant zeg...geweldig dat wij ook even een kijkje konden nemen op deze schitterende plek!
Een hartelijke groet,ook aan je moeder en nog fijne dagen samen..je vader komt ook nog..geniet ervan!

namens opa Sjaak, Marieke

Lieve Ellemiek

Opa Sjaak heeft mij gevraagd om jou te schrijven. Hij wil laten weten dat hij geniet van jouw gezellige, beeldende verhalen. Ze zijn leuk om te lezen.
Ook zou ik je vertellen dat je vader en moeder hier gisteren geweest zijn en dat ze heerlijke zuurkool voor hem gekookt hebben.
Zo, nu ben je ook andersom om de hoogte van hoe het met opa gaat.

groetjes van ons aan Mehdi,
Opa Sjaak en Marieke