Ellemiek in Toronto

Een week toerist

Afgelopen week waren papa en mama hier. En als verassing is Hannah ook nog gekomen, met de auto, vanuit Delaware in de USA. Voor hannah was het ongeveer 10 uur rijden. Ze was dinsdag avond aangekomen, en is met mama meegegaan papa ophalen op woensdag ochtend. Daarna zijn we met zijn allen Toronto in gegaan, en hebben we 's middags Emily meegenomen naar Toronto.Het regende nogal op die dag.

We zijn gaan eten in het Eaton Centre. Dit is een grote mall, met een foodcourt in de kelder. er zijn hier zeker 20 verschillende winkeltjes die eten verkopen. Enkele voorbeelden zijn: Shoarma, greeks, Sushi, maar ook subway, new york fries en sbarro. Je kunt vaak zelf kiezen wat je wel en niet wil en het is mogelijk om bij bijna alles salade te krijgen.

Daarnaast hebben we een stuk van het Path gelopen. Het Path is een pad dat een heleboel gebouwen ondergronds in downtown toronto met elkaar verbind. En eigenlijk verbindt het allemaal malls en foodcourts. In de winter word het veel gebruikt door de mensen die in deze gebouwen werken, en niet de straat op willen als er veel sneeuw ligt. Het is leuk om doorheen te lopen, maar het is wel een beetje een doolhof. Gelukkig hangen er over kaarten en is vaak goed aangegeven waar je heen moet.

Op donderdagochtend is papa met Hannah nog een keer de stad ingegaan en naar Fort york gegaan. Fort York is eigenlijk de oorsprong van Toronto. Donderdag middag zijn papa en mama met Luke meegreden naar Jan en Annette. dit zijn papa's oom en tante, en Luke is papa's neef. Hannah, Mehdi en ik zijn 's avonds ook naar jan en Anette gegaan. En we hebben daar met zijn allen gegeten. Luke woont bij mij in de straat, en Jan en Anette ongeveer 20 km verderop in Maple. Dit is normaal ongeveer 30 minuten rijden, maar het was nogal druk donderdag avond, dus we hebben er ongeveer 50 minuten over gedaan.Het was een hele leuke avond.

Vrijdagochtend is Hannah weer naar huis gereden omdat ze thuis wou zijn voor de sneeuwstorm toesloeg. Hier in Toronto was het erg zonnig en mooi weer, en papa en mama zijn naar de Toronto Islands geweest. Het was erg mooi weer en ze hebben mooie fot's gemaakt. 's Avonds zijn we met zijn 4en, Mehdi ik, papa en mama, naar het vliegveld gegaan. Ze zijn om een uur of 11 terug gevlogen naar Nederland.

Vanavond is het hier Halloween. Al weken zijn er tuinen en huizen in Halloween stijl en de afgelopen week zag je overal verklede mensen rondlopen. Het is net carnaval.

Mehdi en ik zijn gister naar de toronto zoo geweest. Het kost ongeveer 1.5 uur met het openbaar vervoer om daar te komen. De dierentuin is erg mooi, maar wel erg groot. Ik denk dat we gister wel een kilometer of 8 gelopen hebben. in de lenten en zomer rijd er een treintje om de grote afstanden te overbruggen, maar nu moet je zelf lopen. Maar het was droog, niet heel koud, en een mooie dag om de dierentuin te gaan. Ook hier zag je overal verklede mensen en kinderen, want de kinderen hadden gratis toegang als ze verkleed waren.

pappa

Hi Ellemiek

Is een prima samenvatting van onze dagen bij jou en Mehdi.
Goed dat Hannah eeen dag eerder naar huis is gegaan. We zien hier op de TV de gevolgen voor het verkeer. Daar zou ze in het oorspronkelijke schema midden in gezeten hebben!

cora

Hoi Ellemiek,
Echt leuk hoor om te lezen hoe het jou daar vergaat.
Ik heb genoten van je dieren foto's, knap hoor dat je ze zo goed in beeld krijgt. Je kan ook goed zien dat de dieren best veel ruimte hebben.
In dierenpark Emmen is dit weekend een ongelukje gebeurt tijdens het voeren van de olifanten.
bekijk deze link maar eens. Ik had gehoopt er een filmpje over te vinden. Maar helaas.
Groetjes,
Cora.

Elly

Dag Ellemiek,

Leuke foto's van jullie bij ome Jan en tante Annette. Grappig dat Luke zelfs bij jou in de straat woont ...

Prachtige foto's ook uit de dierentuin van Toronto van dieren die ik nog nooit "live" gezien heb.

Dankjewel!

Groetjes, ook aan Mehdi