Ellemiek in Toronto

Nog 8 dagen

Nog 8 dagen en dan vertrekt mijn vliegtuig vanuit Toronto, naar Nederland, via London. We zullen zien of deze keer mijn koffer met mij samen aankomt.

Sinds mijn vorige verhaal ben ik in Chicago geweest. Ik was hier op een groot congres. Ik ben wel vaker op congressen geweest maar nog niet zo groot als dit. Chicago heet ook wel de windy city. Nou die naam klopt helemaal. Het was er erg koud en heel veel wind. We zijn naar een ijshockey wedstrijd geweest, die het team van Chicago verloren heeft.

Op 4 december ben ik met Emily naar het Sinterklaas feest geweest. Hier waren ongeveer 100 kinderen, waarvan het merendeel Nederlands sprak. Het grootste deel van het feest was ook in het Nederlands. De kinderen konden knutselen, en natuurlijk waren er pepernoten en andere sinterklaas snoepgoed. Zoals sommige van jullie misschien weten was Sinterklaas zijn boek en zijn paard kwijt en in Toronto was hij ook nog zijn stoomboot kwijt. Dus toen is hij gebracht met een politieboot, samen met de zwarte pieten.

Emily heeft het erg leuk gevonden en was verbaast dat er zoveel kinderen waren die Nederlands spraken.

Afgelopen week was eigenlijk een gewone week. Al lijkt het hier nu eindelijk ook winter te worden. Het is nu -4 graden en ik heb eergisteren wel iets gezien dat op sneeuw leek, al was het verdwenen voor het de straat raakte.

Overal zie je mensen zich voorbereiden op kerstmis. Lichtjes op, in en om de huizen, in bomen, versieringen in winkels en op straat. Ik heb een paar foto's gemaakt die ik ook op de blog zal zetten.

Aanstaande dinsdag vlieg ik naar San Francisco, en dan woensdag avond naar San Diego, en dan vrijdag avond weer terug naar Toronto. Dan mijn koffers weer inpakken en voorlopig afscheid nemen van deze mooie en grote stad. Ik zeg voorlopig, want ik ben zeker dat ik hier terug kom.

Reacties

Reacties

Elly

Dag Ellemieke,

Mooie foto's! Jij staat je vrouwtje bij het deskundigenteam in Chicago! Emily had ik nog niet gezien, maar dankzij de foto's van het Sinterklaasfeest, heb ik haar nu ook een beetje leren kennen. Ook hier groeit de kerstverlichting in de huizen, straten en winkelcentra. Wat betreft het weer: dat is momenteel relatief zacht voor de tijd van het jaar. Een mooie week gewenst en een goede reis terug naar Nederland! Groetjes aan Mehdi, Elly

opa sjaak en marieke

Dag Ellemiek,

We hebben genoten van je gezellige verhalen en wensen je een goede reis.

groetjes aan Mehdi
Opa Sjaak en Marieke

Elly

VAN HARTE WELKOM WEER IN NEDERLAND !!!

Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!