Ellemiek in Toronto

Rond de wereld in 6 weken

Over 2 weken ga ik voor het eerst van mijn leven naar een land in Azië. Ik mag voor mijn werk een week naar Seoul in Zuid Korea.

9 Maart vertrek ik in de avond en na een vliegreis van 12 uur kom ik dan aan in Seoul. Vanwege het tijdsverschil zal het daar dan al zaterdag middag zijn.

Ik weet niet goed wat ik moet verwachten. In zuid Korea spreken niet veel mensen engels. Ik kan ook niks maken van de koreaanse tekens. In rusland kon ik vaak nog wel gokken wat iets betekende, maar dat zal hier niet gaan lukken. Vanaf het vliegveld moet ik met een treain/metro naar de stad, en dan overstappen op een andere metro. De namen van de metro stations staan als het goed is wel in het Engels aangegeven. Dan mijn hotel zoeken, en dus van te voren zorgen dat ik een goed kaartje heb en het adres geschreven in koreaanse karakters, indien ik de weg moet vragen. vanaf maandag zal ik verschillende bezoekjes brengen aan klanten die overal door seoul verspreid zitten. Dit gaat volgens mij een leuk avontuur worden.

16 Maart ben ik dan weer terug in Nederland. En iets meer dan een week daarna begint mijn volgende grote avontuur. Ik ga weer naar San Diego, en deze keer ook naar Long Beach. Dat ligt 2 uur rijden vanaf San Diego. Daar ben ik dan van zondag tot en met vrijdag. Die vrijdag vlieg ik dan van de westkust naar de oostkust, naar Toronto. Hier heb ik dan 2 weken vakantie. En daarna nog een aantal dagen naar Raleigh om mijn collega's nog verder te trainen. En dan weer terug naar Amsterdam.

Deze hele reis is iets meer dan 37000 km. De omtrek van de aarde is ongeveer 40000 km. Ik maak dus in 6 weken bijna een hele reis om de wereld. 6 weken om te zien hoe klein, of misschien wel groot onze aarde eigenlijk is.

Reacties

Reacties

Elly

Tjeetje, Zuid Korea, Seoul, Long Beach, wat een avonturen! En geweldig dat wij dit - via deze site - weer met jou mee mogen beleven! Dankjewel !!
Inderdaad wel belangrijk om je goed voor te bereiden! God's zegen, goede reis en we blijven je volgen!

patricia

je had toch dat reisboekje met picto's hoe en wat overleef ik bijv,korea,neem het mee,of heb je het niet meer
werk ze met plezier.
groetjes patricia

Epi

Wat een avontuur !!! Je wel toevertrouwd denk ik.
Ik wens je heel veel succes, veel vruchten en een hele goede reis ! Ze mogen je onderhand wel in het Guinee Book schrijven !Ik zal je volgen met gebed. Groetjes Epi

Hannah

yay! Dat is toch heel veel reizen! Ik ben blij dat jij naar Toronto gaat voor vakantie. heel veel plezier!

Marieke

Ha Ellemiek,

Ik had van Opa Sjaak al gehoord over de Korea plannen. Wat een avonturen. We zijn nieuwsgierig naar je gezellige verhalen. Een mooie reis en houd ons op de hoogte.

liefs en groetjes aan Mehdi,
opa Sjaak en Marieke

Cora

Ik hoorde dat je nu eerst nog in Dublin bent. Ga je vandaar uit door naar Seoul ? Ga je alleen op dit grote avontuur of gaat er een collega mee die wat meer ervaring heeft in Azié'?
In ieder geval wens ik je veel succes en plezier.
Dank voor je logboek zo reizen wij een beetje met je mee op jouw verhalen.
Groetjes

Jacqueline

Wat een nieuw avontuur weer Ellemiek...ik vind je wel dapper hoor,alleen naar Korea!
Een heel goede reis...we volgen je!
Lieve groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!