Ellemiek in Toronto

Queen Mary

Afgelopen zondag ben ik na 2 lange vluchten aangekomen in San Diego. Uiteindelijk heb ik wel een beetje moeten rennen, maar heb ik mijn 2de vlucht vanuit houston zonder problemen gehaald. De landing in San Diego was erg ruw, we slingerde van links naar rechts over de landings baan. Sommige passagiers vertelde me dat dit in San Diego regelmatig gebeurt, en dat landingen ook vaak afgebroken worden. Het vliegtuig stijgt dan weer op en probeert opnieuw te landen. Dit komt waarschijnlijk door de harde wind vanaf de oceaan. Tegen de tijd dat ik met mijn koffer buiten was regende het heel hard. En het was ook koud, ik was blij dat ik mijn warme jas bij me had. Mijn collega's hebben me van het vliegveld opgehaald, en we zijn samen nog ergens gaan eten. Daarna ben ik om 8 uur 's avonds gaan slapen, en heb tot 5 uur 's morgens doorgeslapen.

Op maandag moesten we naar een klant in San Diego.Hier was de software al geinstalleerd, wij moesten alleen nog wat configuraties doen, en de training geven. We waren in een paar uur klaar. Toen zijn we in 1.5 uur naar Long Beach gereden. Long Beach ligt eigenijk in Los Angeles, vlak bij Hollywood. Het was een mooie route om te rijden, langs de oceaan. Om half 2 waren we bij ons hotel in Long Beach. Dit hotel is het schip de Queen Mary. Dit schip is echt gigantisch. Het is gebouwd in 1936 en diende als cruise schip tussen de Verenigde staten en Europa. In de 2de wereld oorlog is het ook gebruikt als transport schip voor het leger.

Long Beach heeft er een attractie van gemaakt. Je kunt als hotel gast met behulp van een audio tour zelf het schip ontdekken. Wij hebben dit in eerste instantie zonder audio tour gedaan maar aalleen maar met een kaart. Het is echt heel groot en er is veel te zien. Ze hebbenook een museum gebouwd in het schip en er zijn allerlei rondleidingen. Een van die rondleidingen gaat langs een aantal van de geest verschijning op dit schip. En dat zijn er veel. Bij onze ontdekking reis hadden we al gemerkt dat op sommige plaekken je kon voelen dat daar iets gebeurt was, en bij de tour die we 's avonds gemaakt hebben, blijk dat ook zo te zijn. Heel apart. Met die tour hebben we ook stukken gezien die je normaal niet te zien krijgt. Ik heb me echt vemaakt met een halve dag dit schip ontdekken.

Vandaag moeten we vrij vroeg vertrekken voor de installtie en training. Ik verwacht dat het vrij voorspeodig gaat, en vanavond gaan we dan in Long Beach eten, en misschien rijden we ook nog wel even richten de Hollywood letters. Dat zou ik wel heel speciaal vinden. En dan Woensdag avond weer terug naar San Diego. Mijn collegas vliegen donderdag ochtend heel vroeg terug en ik pas op vrijdag. Dus misschien kan ik ook nog iets gaan bekijken in San Diego. Ik ben hier om te werken, maar ik heb ook al een beetje vakantie.

Reacties

Reacties

Epi hanssen

Zeer interessant !!op dat schip,Ellemiek. Naast je werk in alle delen van de wereld,geniet je wel van het moois dat er te zien is! Dank dat je ons mee laat gaan.

Elly

Indrukwekkend om via jouw foto's in een Russische onderzeeër inclusief torpedo's te kunnen kijken!
Fijne vakantie samen met Mehdi en veel hartelijke groeten aan hem!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!