Ellemiek in Toronto

Vakantie en Pasen in Toronto

De afgelopen week hebben Mehdi en ik een aantal activiteiten ondernomen. We zijn samen naar de film Salmon fishing in the Yemen geweest. Dit is een erg mooie en interessante film. We zijn ook samen naar de stranden van Toronto gegaan. Hier waren we allebei nog niet geweest. Ze liggen ten oosten van het centrum en zijn erg mooi. Ik denk dat het er in de zomer echt heel druk is, maar nu was het gezellig druk en leuk mensen kijken. We zijn ook nog naar st lawrence market gegaan. Ook daar was het druk, je hoeft echt niet te eten voordat je daar naar toe gaat. Je kan overal van alles proeven.

Gister zijn we bij Jan en Annette geweest voor Pasen. Het was heel gezellig. Luke en Sheila waren er, en een aantal andere kinderen van Jan en Anette. Het was 's morgens bijna 17 graden, maar 's middags regende het en was het 10 graden ofzo. Maar we hebben wel paas eieren verstopt in de tuin en Katherine, Jan en Annette's kleindochter van 3, heeft ze natuurlijk allemaal gevonden.

Het begint hier ook al echt lente te worden. Overal zie je bloemen en de kersenbloesem is volop aanwezig. Kijk maar bij de foto's.

Voor mij is het echt heel fijn om terug te zijn in Toronto. Ik leer stukken van de stad steeds beter kennen, maar er zijn ook zoveel nieuwe dingen te zien. In de komende week wil ik nog naar het Royal ontario Museum. En verder is er ook nog een science museum waar ik waarschijnlijk een hele dag kan doorbrengen.

Pasen is hier toch wel een beetje anders dan in Nederland. Veel winkels waren dicht op goede vrijdag en de metro reed op een feestdag schema, maar zaterdag en zondag waren alle winkels weer normaal open. Tweede paasdag kennen ze heir niet, dus vandaag is alles weer normaal. Daarnaast is er een grote Joodse gemeenschap. Toen jan en Annette ons gister terug naar het Bed and Breakfast gebracht heben, zijn we langs alle synagoge's gereden en zagen de joodse mensen naar de synagoge lopen. Wat je wel ziet zijn natuurlijk alle paaseitjes en paashazen, speciale broodjes en versieringen.

Harry

Hi Ellemiek

Leuk.

Hebben jullie daar ook chocolade paaseieren of zijn dat gekleurde? En hoe zit het met de haas? of is dat in Canada een ??????

Jan

We hebben wel gekleurde chocolade paaseieren maar echte eiren kleuren we (nog) zelf met behulp van de kinderen and dan komt de paashaas en verstopt deze in de tuin.
En Ellemiek; op tweede Paasdag zijn alle scholen, regerings instanties, banken, posterijen allemaal gesloten.

hoi ellemiek

weer genoten van je verhaal,zag dat jullie het goed maken daarzo.ik heb me met de pasen niet verveeld.
geniet nog van je vakantie,en mendhi jij ook he!!
groetjes ptricia

trixi

Beste Paaswensen, Ellemiek! Trixi

Cora

Nog een Zalig Pasen gewenst voor jullie. En leuk dat je nu ook een vakantie kan houden. Dank je dat je ons weer deelgenoot maakt van je belevenissen.
Veel plezier nog samen.
Met je huisje is alles oké hoor.
Groetjes,
Cora.

Elly

.... HAPPY BIRTHDAY ....

Alvast hééééél hartelijk gefeliciteerd, Ellemiek!

Fijne verjaardag morgen, groetjes ook aan Mehdi

Elly