Ellemiek in Toronto

Laatste ettappe gaat beginnen

Ik ben nu op het vliegveld van Toronto. Na 2 hele mooie en fijne weken heeft Mehdi me naar het vliegveld gebracht, en ben ik nu aan het wachten op mijn vlucht naar Raleigh, NC, USA. Ik ga daar mijn collega's nog een keer trainen. Vanaf daar vlieg ik aanstaande donderdag, via Washington DC, weer terug naar Nederland. 

Gister heb ik een mooie verjaardag gehad. Ik heb voor de University of Toronto Dinner club Nederlands eten gekookt. Erwtensoep, Hutspot, Hete bliksem en pannenkoeken met zelf gemaakte vanilla vla. Deze club komt eens in de zoveel tijd bij elkaar en 1 persoon bedenkt dan de recepten, maar deze worden met iedereen samen gekookt. Het is best moeilijk om 10 mensen aan het werk te houden. Maar ze waren ontzettend nieuwsgierig naar de ingredienten die ik gebruikte. De meeste hadden nog nooit nederlands eten geproeft. Ze wisten niet dat je met knolselderij kan koken, hadden nog nooit een vanille stokje gezien en wisten ook niet hoe je dat moest gebruiken. Ik moet zeggen ik heb ook best moeten zoeken om vanile stokjes te vinden, maar het was zeker het zoeken waard. Het pakje stoopwafels dat ik meegenomen had vanuit nederland ging erin als koek. En ook het roggebrood met roomkaas was verdwenen voor ik het zelf had kunnen eten.  De hete bliksem werd in eerste instantie een beetje vreemd bevonden, wie maakt er nou puree met appels erdoor? Maar nadat ze dat geproeft hadden was de pan ontzettend snel leeg. En de meeste hadden ook voor het eerst in hun leven pannekoeken gebakken. Ik heb dus meer een workshop gegeven dan zelf gekookt. En het was ontzettend leuk om te doen. Hieronder de foto van het event en de magische overgang van erwten en vlees naar erwtensoep, onderaan. Deze onderste foto's zijn tijdens het event gister gemaakt. 

 

Reacties

Reacties

An Kemp

Nog hartelijk gefeliciteerd ik heb wel de kans gehad je moeder en Lian te feliciteren Het gesprek met je vader (eens in de paar jaar???)was al voorbij Toeval? Daar geloof ik niet in
Dank voor je verslag,fantastisch! Een heel goed gelukkig en gezond nieuw jaar gewenst(en gevraagd)Tot gauw An

epi Hanssen

PROFICIAT !! alsnog. En welkom weer op je stekkie.
Tot ziens,Epi

Jacqueline

Van harte gefeliciteerd Ellemiek en mooie wensen voor je nieuwe levensjaar!
Bedankt weer voor je leuke verslag en goede reis naar huis,
Jacqueline

Lianne

Lieve Ellemiek,

bedankt voor je verhalen! Soms ben ik best een beetje jaloers en zou zó je plaats willen innemen...
Ook van mijn kant nog van harte gefeliciteerd!

Succes in de laatste dagen en hopenlijk tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!